Två dagar



Två dagar kvar till man åker hem till vackra snöklädda Västervik. Om man ska sammanfatta denna terminen så är det väldigt mycket dryck och festande runt ikring själva skolan. Det har hänt en hel del sen jag och Magnus var faddrar till våra härliga fadderbarn. Det var himla kul och intensivt under nollningsveckorna och vi hade otroligt roligt då. Sedan dog festandet ut lite grann innan jag var på Johans bröllop som var fantastiskt och efteråt firade vi med champagne med Ronja med fler. Sedan blev det ett hembesök i november under helloween vilket var väldigt givande, jag hann verkligen inte göra allt de jag ville men det kommer tid för de nu under juldagarna då jag är hemma till den 4-5 januari. Vinterfesten som ettorna så bra ordnade så var jag mindre rutinerad då jag inte ätit under dagen vilket resulterade i en tidig kväll för min del vilket jag har fått höra om i efterhand men man borde lära sig och ta de lite lugnare i fortsättningen. Under denna termin har jag även kommit närmre vissa vänner och en djupare förståelse för vilka de människorna är vilket jag värderar oerhört högt.

Nu är det snart jul och man ska äntligen få träffa familj, släkt och vänner och bara njuta av julen. Julen är helt klart min favorithögtid för det är sådan stämning igenom hela julhelgen där alla är glada och man kan lätt finna ro. Jag gillar känslan "att finna ro" för den är svår att beskriva för det är när man bara kan slå siig ner i soffan och bara känna lugnet och stämningen infinna sig och man bara mår bra. Man känner sig trygg och helt kravlöst där man sitter och njuter och ser att de runt ikring än mår lika bra som en själv gör. Det är en stor del av julen för mig just att finna den ro på julafton och dagarna ikring med familj, släkt och vänner där de inte behöver hända så mycket utan att man bara småpratar och mår bra av varandras sällskap.

Sitter nu i soffan och bara tar det lugnt efter att ha städat stora delar av lägenheten. Skönt att vara klar med det för man har inte mycket som stör ens sinnen. Men man får samtidigt den känslan av längtan till jul för de flesta har åkt hem så man bara är där man är och längtar någon annanstans...

Kommer med fler inlägg närmare jul om olika spännande kombinationer på julbordet som man kan finna. Det r aldrig fel att prova något man inte tror ska fungera när man kombinerar mat och dryck för man lär sig otroligt mycket av att göra fel med för då förstår man vilka delar som krockar och vilka delar som verkligen fungerar för att ibland hittar man saker som man inte trodde gick att kombinera och det är en del av tjusningen med detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback