Lite struktur idag

Tisdag morgon spenderas i skolan inför tentan. Som vanligt så måste man ta 8a bussen när man börjar kvart över tio men det är väl bara att acceptera även hur trött man än är. Tentan idag består av provningsmetodik som vilket jag känner mig ganska lugn inför då vi haft denna metodik i snart två månader så den sitter i princip i ryggmärgen. Det är mer att pricka vinerna som ställer krav på än idag vilket oftast är rena lotteriet för har man inte vart uppmärksam på just de vinerna tidigare i kursen så är de ju nästan omöjligt att tala om vart de kan komma ifrån om man inte har de i doft o smakminnet. Provningsmetodiken lär hålla på i 1h o 30 minuter vilket ger oss 15 minuter per vin a sex viner. Det är gott om tid då jag räknar med att max behöva 10 minuter per vin men är man osäker är det bra att ha den där marginalen att utnyttja. Sedan går bussen hem vid 20 i 12 om jag hinner med den vill säga, annars får man snällt sitta och vänta till klockan två men då hinner man ju plugga istället om inte hungern tar överhanden där...

I eftermiddag efter lunch blir det att plugga ännu mera kartor och teori de bör sitta någorlunda idag då imorgon blir mer av repetition då jag har som en fast princip att inte ta en en massa nytt sista dan före tenta utan bearbeta de jag redan läst in så de faller på plats. Kommer även ringa och höra om praktiken i eftermiddag då jag med spänning och stort intresse siktar på att vara i Chile. Kvällen lär bli att slöläsa vinböcker så de faller på plats av sig självt och ska försöka vara mer strukturerad än igår då jag läste lite här och lite där utan att egentligen veta vad det var exakt jag läste på. Vid halv elva igår fick jag ett sms av min granne Malin som undra om jag o Mange ville komma över och spela lite NHL på PS2 och eftersom jag inte tänkte på vad klockan var så var jag inte sen att tacka ja och vi drack te o tog en lussebulle och jag krossa dem på NHL trots de är år sen jag spela det men kul var det och ens ego steg i skyn. Somna runt klockan halv två till ljudet av Svensson Svensson säsong två gående i bakgrunden och vakna någong gång runt halv sju och kände mig tröttare än nånsin...

Får se om det kommer upp något inlägg idag eller imorgon, beror lite på tid. Önska mig lycka till...
Tills nästa gång, drick gott men med måtta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback