E nummer o annat

Nu är det kanonväder ute och det känns extra bra när man börjar få ordning på tån igen. Har den fortfarande i lindor men jag kan snart ha skor på mig så man kan ut o röra sig som vanligt folk. Under denna vecka som gått sen sist jag skrev så operera jag tån i onsdags och sen dess har de varit många sömnlösa nätter pga värken i nagelbanden som de varit nere o skurit i. Men nu har jag inte större problem förutom när det gäller att ha skor på sig.

De där med E nummer är det så himla mkt snack om nu för tiden, om att allt skall vara äkta varor och det ska det väl vara. Men det finns en del E-nummer som inte syntetiskt utan helt vanligt socker. Som E150 som står på NewCastle ölen är inget annat än sockerkulör för att få den brunröda färgen. Tycker det vore bättre o skriva sockerkulör istället för E150 för de kan skrämma bort alla som blivit uppskrämmda av E-nummer skräckpropagandan.

Sitter just och jobbar på min vinlista och jag sitter inne på ett par olika sidor med vinauktioner för att hitta viner från äldre årgångar i min priskategori och viner som jag själv skulle vilja investera i. Såg exempel vis Cristal från 2002 för 200$ vilket får kallas för fynd i detta avseende. Man tror att man skall hinna med så mkt när man inte har något annat att göra om dagarna men man saknar samtidigt den motivationen man får genom att jobba men gäller att hitta den. Denna vecka blir mkt plugg så man har allting klart när man kommer upp till Hällefors igen.

Sitter även och letar efter lite matinspiration och imorn kommer det att bli hemamgjord pizza med soltorkade tomater, parmaskinka, mozzarella och ruccolasallad. Är s himla gott men kanske byter mozzarellan mot parmesan som man aldrig kan få för mkt av.

Kommentarer
Postat av: Överste vinhövding

Du har väl inte fått portvinstå unge man?

2010-12-14 @ 13:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback